У Запорізькій області відбувається переведення в цифровий формат трудових книжок, на даний момент вже перевірено приблизно 310 тисяч документів (майже 80%). Процедура розпочата у зв’язку з реорганізацією трудового обліку та впровадженням електронних трудових, котрі повинні в наступному році остаточно замінити паперові.
Що являє собою електронна трудова книжка та чи втратять громадяни трудовий стаж, якщо її не оформити — з’ясовували журналісти Суспільного.
В Україні офіційно введено електронний облік трудової діяльності працівників. Правила обліку регулюються законом, прийнятим Верховною Радою в лютому 2021 року. Оцифрування трудових книжок громадян мають завершити до 10 червня 2026 року.
Анастасія Лозицька, керівниця управління інформаційних систем та електронних реєстрів Пенсійного фонду України у Запорізькій області. ГУ ПФУ у Запорізькій області
"До цього часу переведення в цифровий формат трудових книжок здійснювалося з грудня 2019 року, але тоді це було на добровільних засадах. З 10 червня 2021 року — це вже обов’язок, визначений законом", — зазначила Анастасія Лозицька, очільниця управління інформаційних систем та електронних реєстрів Пенсійного фонду України у Запорізькій області.
Зі слів Лозицької, в даний час у Запорізькій області процес переведення в цифровий формат трудових книжок розвивається активно.
"У Запорізькій області вже переведено в цифровий формат майже 80% трудових книжок — це приблизно 310 тисяч документів".
Якщо не перевести в цифровий формат трудову книжку, стаж громадян, який вони отримали до 2004 року, не буде внесений у базу Пенсійного фонду. В подальшому це може вплинути на призначення пенсії, підкреслила Лозицька.
"Якщо копії трудової книжки не подано своєчасно, це не призведе до втрати стажу. Однак для призначення пенсії буде врахована лише та інформація, котра наявна в базі Пенсійного фонду".
У такому випадку людині при виході на пенсію доведеться самостійно підтверджувати свою трудову діяльність, щоб ПФУ вніс зміни у власну базу даних. Тобто процес призначення пенсії може бути більш тривалим і складним.
Відомості про людей, котрі почали отримувати трудовий стаж після 2004 року, автоматично обчислюються ПФУ.
Електронна трудова книжка. Що це таке, як її оформити
Переведення в цифровий формат трудових книжок означає перенесення даних з паперових трудових книжок до електронного реєстру застрахованих осіб, яким оперує Пенсійний фонд України (ПФУ). Цифровізація трудових має бути завершена до 10 червня 2026 року.
Хто може подавати документи на оформлення електронної трудової:
- Роботодавець (страхувальник) — через свій кабінет на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України;
- Працівник (застрахована особа) — через особистий кабінет на тому ж порталі.
Документи подаються в електронному вигляді з накладанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП). Якщо електронного підпису немає — працівник може звернутися до найближчого центру ПФУ, маючи при собі:
- паспорт;
- ідентифікаційний код;
- трудову книжку (оригінал);
- документи про освіту, військову службу, народження дітей, довідки про стаж тощо.
Паперова трудова сканується у кольорі, ці скан-копії завантажуються на портал Пенсійного фонду, після цього спеціалісти ПФУ вносять дані у реєстр і далі в особи з’являється електронна трудова з інформацією про увесь її стаж.
Після переведення в цифровий формат паперова трудова книжка повертається працівнику, а офіційним джерелом даних стає електронна версія. За бажанням працівника, роботодавець може продовжувати вести паперову книжку паралельно. Штрафів чи санкцій за відмову від переведення в цифровий формат трудової книжки не передбачено.
Source: suspilne.media
