У Запоріжжі до початку повномасштабної війни Дніпром плавав річковий трамвай. На ньому можливо було мандрувати довкола Хортиці, в околицях плавнів та уздовж Набережної через Дніпрогесівський шлюз. Наразі ж через війну та падіння рівня води внаслідок руйнування Каховської ГЕС поїздки стали неможливими, а судно очікує, коли знову зможе вийти на свої напрямки.
Якими були подорожі Дніпром – разом із Суспільним згадує очільниця підприємства “Річковий трамвайчик” Ольга Лук’янова.
Ольга Лук’янова. Суспільне Запоріжжя
Річковий трамвайчик розпочинав свою діяльність весною, коли відкривалася навігація. Тоді на різні напрямки виходили чотири судна:
"Був теплохід “Електрон” – невеликий, маневрений, швидкий. Теплохід “Хібіни” – “працьовита конячка” на 242 місця для сидіння, коли можливо було розміститися й покататися, послухати, зробити фото. Це був рейсовий теплохід, що працював стаціонарно на постійній основі на екскурсіях. Теплохід “Борисфен” – “теплохід-чоловік”. Він чемний, гарний, з характером. Він завжди відчував настрій і компанії, і команди. Теплохід-ресторан “Корнійчук”, коли ми його повернули, здебільшого працював під бенкети, але разом з тим можливо було почути трохи історії про місто Запоріжжя".
Річковий трамвайчик. Національний заповідник “Хортиця”
Причал річкового вокзалу. Суспільне Запоріжжя
Найбільш популярними були прогулянки навколо Хортиці та прохід через шлюз, пригадує Ольга Лук’янова:
"Шлюз – це перлина України. Тому що наш шлюз – найбільший у світі однокамерний шлюз. Є більші, але однокамерний шлюз – один такий, із перепадом води трохи більше, ніж 50 метрів. І це було справді таке яскраве видовище. Шлюзи приїжджали подивитися не тільки з України, а й з-за кордону. Під час Ковіду, ми ще були в карантині, але поляки вже прописували маршрути, куди вони прагнуть поїхати".
Річковий трамвайчик під час екскурсії через шлюз. Національний заповідник “Хортиця”
Причал річкового вокзалу. Суспільне Запоріжжя
Кожен рейс був унікальний, проте найбільше відкарбувався в пам’яті одноденний захід для 800 туристів з Харкова, каже Ольга Лук'янова:
"Був цікавий досвід, коли прибув туристичний поїзд з Харкова – близько 800 людей. Вони завітали ознайомитися з історією Запоріжжя. Їх покатали всіх, і вони потрапили на всі локації. Але того дня були ще й звичайні рейси, коли мешканці міста чи гості, що приїжджали самостійно. Вони теж не загубилися, і вони також проїхали того дня. Це було надзвичайно складно… Але це було цікаво".
Річковий трамвайчик під час екскурсії навколо Хортиці. Національний заповідник “Хортиця”
Коли почалося повномасштабне вторгнення, річний трамвайчик змушений був зупинити екскурсії:
"Сталося не так, як хотілося, на жаль. Замість підготування до наступного сезону компанія стала на перерву, а частина нашої команди пішла на війну. Воюють хлопці. Ми їм допомагаємо. І не тільки нашим співробітникам".
Річковий вокзал, каси, вересень 2025. Суспільне Запоріжжя
Зараз судна очікують на час, коли знову повернуться до роботи, наголошує Ольга Лук'янова:
"Судна знаходяться у нижньому б'єфі Дніпра і чекають, коли знову матимуть змогу катати людей. Технічно ми їх підтримуємо, звичайно. Ми за ними наглядаємо, здійснюємо всі профілактичні роботи. Ми їх рятуємо буквально, як тільки можемо, всіма доступними способами".
Причал річкового вокзалу, вересень 2025. Суспільне Запоріжжя
Проте незважаючи ні на що співробітники компанії не втрачають сподівання, що судна знову курсуватимуть Дніпром:
"Якщо говорити про запуск теплоходів, то це буде надзвичайно складний і тривалий процес: вода повинна наповнити Каховське водосховище, на розмінування потрібен час, на відбудовування потрібен час, на випробування всі. Можливо, зможуть пришвидшити якісь процеси. Якщо все буде гаразд, то теплоходи майже одразу зможуть працювати".
Причал річкового вокзалу. Суспільне Запоріжжя
Підписуйтеся, дивіться та читайте головні новини Запорізької області на наших платформах:
Telegram | Instagram | Viber | WhatsApp | Facebook | Youtube
Source: suspilne.media
